"You make my day"

Inatt sov en kompis hos mig, så igår blev det filmmys :)
Idag har jag inte gjort så mycket... Blev att vi vaknade runt 10? 11?. Åt frukost vid 12 och sedan bara softade tills klockan vart två ungefär. Då åkte jag till ett "möte" och han hem. När "mötet" var klart så gick jag till stallet. Där Angelica var, tanken var att vi skulle ha riddit ihop, men hon ändrade sig och åkte hem ist. Så jag gick ner till ridhuset själv istället. Väl där nere så började vi kolla så att gas och broms funkade, först på långa tyglar och sedan på korta i form. Gjorde ett par halter i varje varv tills dem funkade helt och hållet, då blev det att jobba i trav en stund. Ena varvet gick bra och andra var lite svårare, men efter lite övertalning så gick de någolunda bra också!
Väl i galoppen tog han fel först och blev lite springig....så fick bryta av och fatta igen vilket gick mycket bättre!!
Efter att ha galopperat lite i båda varven så hoppade vi försiktigt ett hinder på ca 50 cm på en volt. Han blev piggare direkt och hoppade av jätte stort :/ Men direkt när jag bad om att korta galoppen så gjorde han det :')

Hoppade sedan vidare på två hinder som låg på ca 50/60 cm. För att sedan hoppa oxer och lite titthinder, vilket gick över förväntan! Det gick att hålla honom trotts att han hade vanligt tredelat och han lyssnade nästintill underbart hela passet, vilket var enormt skönt!
Blev aldrig något slit och dra utan han lyssnade och skötte sig superfint :'D

Riktigt stolt och nöjd över honom faktiskt!! Synd att ingen filmade idag.... :((
Provade även att göra några omhoppningsvängar på de lägre hindrena och det funkade sådär första gången, då han inte var riktigt med på noterna. Men sedan gick det super även det!
Slutade hoppa när hindrena var på ca en meter då jag inte ville hoppa mer om något skulle hända eftersom jag var själv och han var så otroligt duktig! Satt nästan och grät av glädje när vi lätt flög över första gången över ena oxern på dryga metern och ca 80 bred, som både hade plankor och vattenmatta under sig!! :'o <3
 
Min bästa prins, vi blir farliga på tävlingsbanan tror jag sålänge nerverna är på rätt ställen!! ^^ <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0