J, Våran resa tillsammans.. Del 2

Denna del är en fortsättning av "Våran resa tilsammans" tidigare del hittar du här, http://ponnyutbildarna.blogg.se/2012/june/utkast-jun-15-2012.html. 
..... Vi började iaf träna för samma tränare som både tipsat mig och vart med och tränat ponnyn sedan innan med tidigare ryttare. Jag hade en transport som var Rockys dåvarande ägare som vi använde när vi behövde åka iväg någonstans, vilket gick i perioder beroende på hur min skola låg. Ibland blev det ridhus oftare och träningar ofta och ibland kunde det gå någon vecka mella de gånger vi åkte.
 
Det blev ett par dressyrträningar för den tränaren. Men när jag sedan började hitta mer och mer själv och det blev mkt i skolan så blev det svårt att passa specifika tider, eftersom skolan tog upp den mesta tiden. Blev en del jobb både från marken och ryggen. Tog även min första hoppträning med Rocky i slutet av februari någon gång 2011. Tränade då för en annan tränare i samma ridhus, dock kände jag att det inte var så kul som jag hade hoppats på och därför blev det inte någon mer gång. Visst det var kul, men samtidigt kändes det som om lektionen hade kunnat vara mer anpassad efter varje ekipage... Kändes också som om jag fick "dålig"/mindre respons än vad jag hade velat ha. Iaf så här såg det ut då,
 
 
Jag höll uppe med både hoppträningarna och även dressyren en längre period under den vintern och även över sommaren innan jag tog tag i de med träningar och letade upp en tränare jag hört mkt gott om och som verkade bra! Vilket resulterade i att jag började träna för Karin Svantesson (Jag kan rekomendera henne! Hon anpassar alla pass etc. efter ekipaget). Efter bara ett pass så kände jag skillnad på Rocky, vi började sträva mer och mer åt samma håll tillsammans. Visst blev det ett och annat kråkhopp men vi klarade ändå allt tillsammans! Blev sällan några vägringar och inte heller att han sprang förbi! Utan han hoppade nästan allt hur fint som helst redan då och det bara lös glädje om honom!! :')
 
 
Vi tränade med jämna mellanrum och blev mer och mer träningar för Karin. Var även med på en kurs mellan jul och nyår 2011. En tvådagars kurs där det var olika fokus olika dagar. Den var super kul tyckte både jag och Rocky men vi var också väldigt välidgt trötta när vi var klara efter de två dagarna, men hade så otroligt kul ihop!
 
Fortsättning följer ---->
 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Awesome blogg, kika gärna in på min! :)

Svar: Tack så jätte mycket ! :D
kaliso.blogg.se

2012-09-12 @ 14:41:50
URL: http://dreamofme.blogg.se
Postat av: e b b a

Fin blogg :D

Svar: Tack så jätte mycket ! :D
kaliso.blogg.se

2012-09-12 @ 15:14:48
URL: http://teamdponnys.blogg.se/
Postat av: Julia

Hej, GRYMT fin blogg ni har! Hur ofta tävlar ni?:)
Kram

Svar: Jag, Tuva tävlar rätt ofta. Sammanlagt varannan helg kanske, men det är olika beronde på tävlingar osv :)
kaliso.blogg.se

2012-09-12 @ 17:06:16
URL: http://juliaroz.blogg.se
Postat av: my törnqvist

Hej! Fin blogg :)
Läs gärna min ifall du vill, kram!

Svar: Tack så jätte mycket ! :DLäser tyvärr inte jätte många bloggar då jag inte hinner förtillfället, men kikar in när jag får tid :)) // Jossan
kaliso.blogg.se

2012-09-12 @ 17:11:10
URL: http://mytrnqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0