Presentation ~ Josefine

Hej!
Jag tänkte presentera mig lite nu då!! :)

Jag heter Josefine, kallas oftast för Jossan och kommer att börja blogga här tillsammans med Tuva framöver! Vilket både Tuva och jag tycker ska bli jätte roligt. Jag är då 17 år, blir 18 den 7/2-2013. Vet inte riktigt vad ni vill veta om mig, men tänkte att jag skriver lite kort om mig och sen får ni fråga om det är något ni undrar över
Iaf, jag är en hästtjej precis som Tuva. Har ridit i störredelar av mitt liv från det att jag var ungefär fyra år. Började då rida privat på en föredetta ridskola, där jag lånade en privathäst och red lektioner för instruktör. Hade då hand om allt runt hästen de dagar jag var där och hade alltid med mig mamma till stallet plus instruktör vid ridning. När jag blev äldre så hade jag både teori och ridning varje gång jag var där vilket skifftade, men var där minst en gång i veckan men oftast blev det två och ibland även tre. Lärde mig mycket om hästar på kort tid. Men när dem jag lånade ponnyn av, skulle köpa en ny större häst (ägaren var längre och äldre än mig) så blev den för stor för lilla mig. Har tyvärr inga bilder från den tiden jag började rida :(
 
Jag, min ridfröken och "Allison", Från Haga by
Jag och "Charm", Från Haga by

Jag och "Charm", Från Haga by
 
Blev att jag började på Haga By ridskola när jag var runt 8/9 år om jag minns någolunda rätt. Eftersom jag redan kunde mycket vägar etc. men tyvärr inte galopp så kunde jag hoppa in i en grupp som min kompis red i på fredagar. Red där en gång i veckan och var i stallet nästan alla lov och prao-dagar samt vissa helger, för att hjälpa till. Tyvärr stängde dem ner ridskolan några år efter att jag börjat där och har nu bara privathästar...  Men det var ett tag sen och då hade jag inte någon egen ponny så blev att jag började på Karlslund, Örebro Fältrittklubb en dag i veckan och tror även att det var i den vevan som jag skaffade mig min första medryttarhäst tre dagar i veckan. Men slutad rida honom något år senare då han flyttade och det blev långt att åka tyvärr! Har där efter haft flera medryttarhästar. Men sommaren 2009 trodde jag att jag skulle bli hästlös en tid, men resulterade till att jag började hopptävla en kompis ponny mer en period.
Ponnyn jag tävlade ett par gånger och hade även henne på foder, Lady Linn.
 

En häst jag var medryttare på under en längre tid innan jag tog Linn på foder!

 Hade innan bara startat några få tävlingar, bodde där större delen av den sommaren där och när hösten kom så blev det att jag tog henne på foder. Hade henne i fyra månader innan jag lämnade tillbaka henne (av olika anledningar) och Rocky kom in i bilden! Hämtade honom två dagar efter att hon hade åkt. Tyckte att det var jätte att hon åkte men samtidigt så kände jag att vi var "klara" på något sätt.. :/


Den 18/12 - 2010 så tog min och Rockys resa fotfäste och den håller på än!
 
Tänkte höra med er om ni vill att jag ska skriva lite om hur det har gått och hur det går för oss nu? :)

//Jossan

Kommentarer
Postat av: Valle

Ja gärna :)

2012-09-09 @ 11:14:55
Postat av: Valle

Ja gärna :)

Svar: Första delen kommer under dagen! :)) // Jossan
kaliso.blogg.se

2012-09-09 @ 11:14:55
Postat av: Angelica hedborg

Hej Josefine. Har du några video på dig och Linnsan när ni tävlade dressyr och hoppning? Skulle vara kul att se:) / Angelica

Svar: Hej!Jag tävladeb bara hoppning på henne, det var en annan tjej som tävlade dressyr :) Ska se om jag har dem kvar någonstans :p
Cavallii.blogg.se

2012-10-13 @ 12:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0