J, Frånvaro.. Förlåt..

Ber om ursäkt att jag inte bloggat speciellt mycket nu, de närmsta daagarna. Men har haft aldellse för mycket i skolan och tänkte uppdatera i går kväll men lyckades istället somna i sängen men datorn i knät och vaknade runt 2 på natten och stängde då av den :/ Iaf, jag lever! :)

Igår red jag ut en sväng och en kompis gick med med sin hund. Red på "andra sidan" där vi inte bör rida men gjorde det iaf.. Fick dock rida mitt i skogen större delar av passet då de körde med traktorn på gärde prisis där stigen är, så blev mitt, verkligen MITT I SKOGEN!  Haha vet inte hur mycket jag skrattade, det måste sett helt kreepy ut.. hmm.. iaf så var det en lustig skog att rida mitt i i. Men gick bra och alla överlevde utan några skador! Rocky fick hoppa över två diken, vilket inte var några problem alls? Iof så var det inget vatten i dem, men ändå :)
Sen blev det knasig träng så gick mellan granar och blev tvungen att lägga mig ner på halsen för att inte bli helt mosad. Så fick förlita mig helt på att han gick "rätt" och inte in i något träd eller liknande.. ;)

Idag blev det en ridtur på Örebrotravet, älskar att vi kan rida där. Väldigt bra underlag och samtidigt bra sträckor, finns både backar, rakbana, skogsbana ja allt man kan tänka sig! Ni som vart där vet vad jag pratar om. Verkligen super nyttig och bra träning som blir där! :3
Galopperade ett varv runt idag (ca 4 km) plus två backar, en backe först sen ett var och sen en till backe innan jag travade av honom och red hemåt igen. Skrittade en kort stund efter att vi galopperat.. I galoppen var han super fin och drog inte alls! :') Men i traven var han lite väl pigg/taggad vilket gjorde att han ibland tacktade lite. Men lyssnade ändå bra i själva traven. Var även en travare som ränade där samtidigt och han körde om oss några gånger och det ända R gjorde var att bli lite piggare, annars var han helt lugn och fortsatte snällt i den tackt å gångart jag ville :'3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0