J, Vi börjar med...

.... Vinka,
Då det var ett av de första tricken han lärde sig. Jag var nyfiken och ville prova om tricks kunde göra att vi kom närmare varandra.. Så provade sakta att lära in vinka. Vinka är när hästen lyfter ena fram och "skrapar" eller bara har de i luften. I början var det svårt men blev allt enklare när vi kom närmare varandra och förstod mer hur den andra tänkte och menade!
Det tog ett bra tag innan det satt helt men vi försökte hela tiden och efter mycket om och men så funkade det :3 <3

Han
kan nu tricket både från marken (båda sidor) och även från ryggen! Ska se om jag kan filma det någon dag så ska ni få se hur det ser ut när jag ger komandot både på marken och ryggen ;)
 

Kommentarer
Postat av: Sofia Spelkvist

Är kommandot vinka? Hur började du? sånt är också intressant att läsa ifall man skulle vilja testa själv ;)

Svar: Nja, har flera komandon beroende i vilken form jag vill att han ska göra. Om jag vill att han bara ska lyfta ett eller spansk eller skrapa :))
Cavallii.blogg.se

2012-10-16 @ 19:54:05
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0