I love my horse!

I går kände jag för att rida barbacka, var ett tag sen och ville känna om han hade ändrats något sedan sist..
Hade tänkt att rida i paddocken, men blev istället att jag följde med Sabina och Moonraker till ett gärde i närheten. Skrittade fram på vägen dit och även en kortare stund i "gropen". Där vi klättrade upp och ner för ett par backar i skritt ett par gånger innan vi gick vidare!
Redan när jag kortade tyglarna så kände jag att han var lugn och lyssnade ganska bra!
Efter att jag gått på en volt ett varv på gärdet så tog jag lite trav, å han var fin redan från början! :')
Red på stora och små volter i trav i båda varven och Sabina red runt lika dant. Vi höll oss relativt nära varandra då ingen ville att den andra skulle busa haha x))
När vi var nöjda i traven så skrittade vi kort sedan blev det galopp, den ena gick i mitten på en volt mot den som skulle galoppera på en större volt. Detta gjorde vi då båda varit pigga på gärdet andra gånger ;)

Rocky skötte sig exemplariskt och var riktigt fin! :'D
Fattade de allra flesta gånger direkt när jag bad honom ist för dessa travsteg innan! Båda galopperna var fina och han varken drog eller försökte busa. Eller ja det var en gång han skakade lite på huvudet och var påväg men han säga till honom och han slutade direkt. Tidigare har det kommit både ett och två, ibland fler bocksprång men inte denna dag. Han klarade att hålla sig i skinnet trotts att det började bli lite mörkt samt rådjur runt omkring! Utveckling!! :D

Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

det är skönt när allting fungerar och känns bra! :)

Svar: Ja, allt blir mycket lättare då :D
Cavallii.blogg.se

2012-11-19 @ 19:27:49
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se
Postat av: sandra

Härlig bild!

Svar: Tack :)
Cavallii.blogg.se

2012-11-19 @ 19:57:08
URL: http://ms.weride.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0