J, Dressyrpasset igår slutade såhär...

Började med att jag blev lite stressad, då det var knappt om tid från det att jag slutade skolan till det att jag skulle vara på hästen för att ta mig till ridhuset! Slutade skolan och direkt då skyndade jag mig till Ica för att köpa mjölk och lite till. Blev sen hämtad av mammsen en stund senare, TACK <3
Från det att jag satte mig i bilen till det att jag skulle vara i ridhuset hade jag mindre än en timme på mig att göra allt klart.. Hur skulle jag hinna detta hann jag tänka flera gånger.

Iaf väl i stallet var Rocky redan inne, så tog med honom ut duschade av benen och sedan tog jag in honom för att ta av täcke, linda, sadla, tränsa ja allt det som ska göras. När klockan var tio över sex så var jag klar att rida iväg. Hoppade upp en kort stund senare och sen blev det att vi red mot ridhuset, jag och Sabina från stallet.
Skulle vara där nere halv, vilket vi hann till. *Pust*
 

I ridhuset skrittade jag först en stund till, kände att han var lite trött/seg så valde att lägga in olika tempoväxlingar och skänkelvikningar i en låg form. I traven kändes han bättre, var mer framme för skänkeln och lyssnade bra för det mesta. Var bara i ett hörn han inte lyssnade och det vet jag inte riktigt varför men han kollade på något där varje gång vi red förbi. Blev bättre på slutet! :)

Vidare till galoppen så blev den väldigt blandad. Han var ibland riktigt riktigt fin och ibland lite lång.. Styrka är något vi måste träna upp ännu, ännu mer. Men vi är en bit påväg :3
Gjorde flera övergångar mellan halt - trav - halt - trav osv på en volt och ibland blev det skritt ist för halt och sen fram i trav igen. Han gick som en klocka i båda varven och efter det blev galoppen ännu bättre än innan!

Allt som allt, är jag riktigt nöjd med detta pass också!! :D

UNDERBARA PONNY!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0