Dagen har spenderats överallt och ingenstans!

Släppte ut hästarna i morse vilket gick aldelles strålande!
Vid halv tio ungefär så kom Mia och hennes dotter Alice till stallet. De hjälpte mig att mocka, byta vatten, göra hö och kraftfoder. Sen hjälpte Alice mig även att borsta Rocky och kratsa hovarna.
Sen tränsade jag, tog med mig hjälmen och även ett spö upp till paddocken, där jag först red en kortare stund i alla gångarter och han var riktigt fin idag! Riktigt skönt, kändes inget av den "stelhet" som fanns där i onsdags och torsdag utan den var helt borta!! 
Red även ett par ridvägar då Alice inte ridit jätte länge och behöver repitera och lära sig dessa, tillslut gick även det helt okej! När jag var nöjd med ridningen så hoppade jag av honom och tränsade av.
Det var bland de första gångerna som någon annan kollar när jag tränar honom löst. Ibland lyssnade han super fint, men ibland tappade han fokus eftersom det var folk runt omkring.... Men tycker att han var riktigt duktig idag faktiskt!! Både i ridningen och lösarbetet! :'D <3

Senare på dagen...
blev det att åka på "möte", för att sedan vidare till Stadium outlet och sen till morfar. För lite fika och småprat. Sen blev det att vi åkte och tankade, för att sedan åka till Marieberg köpcentrum..
Efter att vi vart där inne, max 40 min så var jag totalt slut i fötterna :(
Blev ett tag till efter det, där vi besökte H&M och även Cubus. Jag fick lite kläder som jag tacksamt tar emot!! :) Var verkligen i behov av lite nytt!! Bilder kan jag lägga upp i morgon, men det blev bland annat två par nya jeans till mig! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0