Tävling

Har nu under 2013 tagit tag i tävlandet mer på allvar, vilket har gått långt över förväntan!
Rocky har skött sig exemplarist på alla tävlingar änså länge, av sex starter har vi tre placeringar. Två första placeringar och en andra placering. Fyra av sex starter har vi gått dubbelnolla runt, varav en i LC och tre i LB. Vilket jag är riktigt överaskad över och framförallt stolt över att Rocky har gått så bra på tävling, de två klasser som inte har varit felfria är en rivning i LC i omhoppningen och en LC där vi kom nolla runt grunden men gjorde en ofrivillig avsittning i omhoppning då sadeln snurrade efter en snäv sväng.. Vilket var synd, men ändå nöjd med alla ritter jag ridit på tävling med Rocky och riktigt överaskad över hur han presterat och hur han går både hemma och på tävling. De har börjat släppa väldigt mycket i ridningen och vi har gjort stora framsteg senaste tiden, vilket i mina ögon inte ens fanns med på kartan i början av våran tid tillsammans! :3
 
Nästa tävling är planerad nu i helgen, hos Örebro Ryttarteam! Blir att hoppa en LB och debutera LA för första gången regionalt. Har tidigare hoppat 100 cm på en pay and jump hos Örebro Ryttarteam i somras, vilket gick super bra även om jag var aningen nervös då... Vilket nu har släppt, så blir sällan nervös innan tävling nu mera (y'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0