J, En tidig underbar morgon!

Blev att gå upp halv åtta för att klä på sig, göra frukost och åka till stallet! Var i stallet strax innan åtta och släppte då ut alla utom Rocky. Ställde honom på gången med en lite tuss hö och så mockade jag lite snabbt, gjorde kvälls hö och vatten.  Borstade sedan av honom och kratsade hovarna och sen bar det iväg på en ridtur! Red barbacka i dag även fast han stog i går, kände att jag "behövde" de.. Rider inte barbacka lika mycket just nu, men lär bli mer nu när det börjar bli kallare ute! <3
Iaf, tog med mig två dressyrspön, så jag ville kunna komma åt honom bakifrån mera. Skrittade fram ute och hade sedan planerat att göra mycket skänlekvikningar, öppnor, slutor och några fler saker i både skritt och trav, vilket satt som en klocka idag! Han "tappade" rumpan någon enstaka gång och blev som en banan istället för att vara rak i skänkelvikningen, men de rättade vi till snabbt genom att nudda med spöt bak :)

Var lite osäker på om jag skulle lägga ifrån mig spönen vid galoppen, använde de ju trotts allt inte som framåtdrivande hjälp utan för att lättare kunna flytta de partin jag ville. Men tänkte att det värsta som kunde hända var att jag skulle åka i backen.. Så tog även galoppen med spöna. Ohh shit vilken sagohäst jag har ibland :') Älskar denna ponny något enormt!! <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0