Gårdagens ridpass!

Kan börja med att säga att igår var min häst dyrare än han vart de senaste dagarna! :3
Han var fin redan från början i båda varven, oftast brukar han vara lite stelare i ena sidan i början. Men idag var han mjuk och fin i sidorna! :') Började med att skritta ner till ridhuset där jag sedan skrittade fram ett par varv till för att sedan ta tyglarna och fortsätta skritta lite till samtidigt som jag böjde åt vänster och höger, flyttade lite etc. Tyckte han var lite off i början så gjorde mycket tempoväxlingar, halter, igångsättningar i skritt och han blev genast kvickare och mer "framme" :p
Sen till traven, där gick han bra i båda varven. Blev tvungen att skritta lite emellan traven och galoppen dels för att han var så duktig men även för att jag fick fundera på vilket varv som brukar vara svårast.. Men kom inte fram till sådär jätte mycket x) Iaf så tog jag sedan en galopp i båda varven. Han var pigg och allert både för ökningar, minskningar, samling, lägre/högre form. Ja nästan allt gick bra även här! Är verkligen super nöjd med honom idag!!

Det ända jag skulle kunna "klaga" på och träna vidare med är att ta galoppskänkeln bättre och "fortare" ibland. Stundtals, vid vissa galoppfattningar blir det att han springer lite in i galoppen de sista två/tre stegen innan han fattar galopp från det att jag gett "signalen" :p

Bara för att han är så söt på denna bild ^^,
Bild tagen i Maj 2012..

Idag blir det hoppträning för Karin Svantesson! Ska bli riktigt roligt. Enormt taggad!! :D
Förra träningen gick super duper så hoppas att denna också kommer gå super, men om jag "rider" ordenkligt och koncentrerar mig så kommer det nog gå kalas :')
 

Kommentarer
Postat av: Idus <3

fedt coola jag i bakgrunden!!! ;)

Svar: Självklart hahaha! ;) <3
Cavallii.blogg.se

2012-10-31 @ 22:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0