Ridpasset igår och idag :3

Börjar med gårdagens.. "hann" inte skriva om det igår så gör det nu istället! :)

Red nere i ridhuset med Sabina och Moonraker, från stallet. Valde att sätta på hacket, då det var ett tag sen jag red honom på det och jag kände för att se hur mycket jag kunde forma honom med hjälp av sits och så lite i munen som möjligt.. Vilket ibland gick kallas och ibland mindre bra. Men allt som allt så gick det oftast bra!!
Red igenom LB:1an som var enklare än vad jag trodde så blir att rida igenom den snart igen. Har kommit in i en period där jag tycker det är lite kul att rida olika program, visst dem kanske inte är fullt korekta och super fint ridna men roligt att göra något man i vanliga fall inte gör!
Rider några av er dressyr program för att träna? :))


Dagens ridpass då!
Hur gick det? Vad gjorde vi?

Det gick faktiskt riktigt bra idag faktiskt, sjukt nöjd är jag!! :3
Red ut med en kompis i stallet. Var ute drygt en timme, varav det blev mycket kort trav för min del men allra mest skritt. Tog en kortare galopp i båda galopperna. HÖgra blev lite lite längre då han var mer dragig där innan jag "hittade knapparna".. Vissa dagar funkar endel knappar medan andra dagar får man leta efter andra :)
Men han var nästan underbar hela dagens ridpass. Det var en kort galopp som han var lite dragig i, de första stegen. Men kan å andra sidan bero på att han låg sist och inte först som alltid annars ^^

Han var iaf riktigt fin idag! Riktigt kul att det har börjat släppa på riktigt nu. Blir bara mer och mer taggad på att tävla nu :/ 
Några månader kvar och sen drar allt igång!!
TAGGA tävlingsåret 2013!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0